2017/04/16

Oh Those English People!

Hola!


Pamatujete tu velkou věc, která se měla stát tenhle rok a kterou jsem vám zpátky v létě nechtěla ještě oznámit a pak jsem se na půl roku zdejchla? No tak ona byla tak veliká a náročná, že jsem blog prostě musela vypustit, abych vše vůbec stíhala...

 Jěžiš, pardón... já úplně zapomněla zmínit, co ta velká věc je!! - Stalo se totiž to, že jsem vyhrála plné stipendium na britské nezávislé škole, a tak jsem v září minulý rok odjela do Devonu (což je jihozápad Anglie), kde jsem se těhlech pár měsíců schovávala! Ale schovávání bylo dost! A i když mi pořád zbývají necelé dva měsíce, doufám, že pro vás zvládnu napsat pár článků.>> Stoprocentně plánuji udělat článek o tom, jak se škola liší od těch českých, jak se všechno má a jaká to byla tak všeobecně zkušenost, protože věřím, že se najde hodně z vás, které by to mohlo zajímat a třeba zrovna nad rokem v cizině někdo také přemýšlí. Takže mi určitě napište na mail nebo do komentářů, pokud máte nějaké konkrétní otázky, abych nezapomněla zmínit právě to, co zajímá vás!

No a na začátek jsem si říkala, že by třeba nebylo úplně od věci udělat článek o takových zvláštnostech/odlišnostech Britů od nás, o kterých jste třeba doposud netušili (a nebo jste to věděli a já se jenom ztrapňuju, protože jsem o tom ještě před půl rokem neměla ani páru :D) . Samozřejmě jich je spousta, jenomže mám takový pocit, že si na víc než na pár hned nevzpomenu, ale i tak doufám, že se u toho třeba zasmějete (a nebo zamyslíte?). 



Zmrzlina a kultura jdou ruku v ruce 

No tak si představte, že chcete takhle vyrazit za kulturou, a tak se rozhodnete navštívit divadlo. Nastane přestávka a vy si jdete dát něco dobrého... No tak jenom prosím nechoďte k pultu se zmrzlinou, protože byste si postáli nejmíň půl hodiny. Ano, opravdu, v téhle zemi se totiž v divadlech, kinech nebo třeba i na koncertu symfonie (no to jsem vážně zažila!) nejí snad nic jiného než ZMRZLINA! Ale na druhou stranu, my zase pořád baštíme chlebíčky.. :D

Narcisy krášlí snad každou polní cestu

Nevím, jestli je to specifikum jenom pro Devon, ale takhle z jara tam všude rostou narcisy jak plevel. Je to tam jimi úplně zaplavené - DOSLOVA! 

Takovouhle společnost tam máme... 

Večeří se pomalu v času oběda

Celkově se tam večeří mnohem dřív něž třeba v Česku. U nás se jí v půl šesté a to jsem i slyšela, že na některých školách mají jejich "Tea" nebo "Supper" (jak oni tam večeři říkají..  žádný "dinner", to tam snad od nikoho neuslyšíte). Takže vlastně když použijete takovou typickou britskou frázi:,,Dáme si čaj o páté?", mluvíte při tom o večeři, né o čaji... POZOR na to! :D 

Alright! Cheers!

Malá lekce angličtiny nesmí v žádném případě chybět! Ale zase dejte ten pozor, tyhlety "pravidla" (jakože to nejsou ani pravidla) platí jen v Anglii! V jiných anglicky mluvících zemích tomu tak být nemusí... ono dokonce ani ve Skotsku byste s tim nepochodili... No takže, abych se dostala k pointě, Angličani místo pozdravu "hello" nebo "hi" používají frázi " Alright?" ... Ono to ani nezní tak divně, ale v závěru vás to může pěkně nachytat! Oni totiž když se vás takhle zeptají, nečekají, že jim odpovíte, a když to uděláte, vypadáte právě dost stupidně.. (věřte mi, jak by řekl Angličan: ,,I've learnt the hard way!"). Dalším podobným výrazem je slovo "Cheers!", to se za normálních okolností používá jako naše zvolání "Na zdraví!" při přípitku. No ale už jen málo cizinců ví, že se také běžně používá v hovoru jako ekvivalent anlgického "Thank you". No taky jsem na ně ze začátku koukala, jak na blázny, proč pořád do kola říkaj to pitomý "Na zdraví! :D :D 

The Great British Bake Off

Jediný co, tak hlavně nikdy nehaňte tuhle televizní show, to by vás hnali s vidlema!! :D :D
Je to v  Anglii snad ten nejpopulárnější tv soutěžní program. Jedná se o něco jako třeba u nás takový ty pořady o vaření, kde mezi sebou soutěží hned několik lidí o titul nejlepšího kuchaře... Tam se to ale bere TAAAK vážně! Jede to vždycky na podzim a není člověka, co by to nesledoval a následně o tom nemluvil celý týden! 

Marmite

Tak to vám povim je jejich velká specialita! Nedokážu to ani popsat tak vám sem dám úryvek z její definice z googlu: Marmite je lepkavá, tmavě hnědá hmota s velmi výraznou chutí. 
 - No ale já vám musím říct, to je něco tak ošklivýho! Né upřímně, v Anglii je tohle hrozně kontroverzní téma, jelikož marmite buď milujete, nebo nenávidíte.. Ale na naše český standardy je to prostě divný a nechutná to vůbec dobře.. ! V závěru kdyby vám to někdo někdy nabídl, být vámi spíš odmítnu nebo riskujete něco hodně špatnýho...




To by bylo k dnešnímu článku všechno. Určitě si vzpomenu i na víc takových náhodných faktů, takže mi dejte vědět, kdybyste je chtěli vidět! 

No a samozřejmě na mě směřujte vaše ostatní dotazy ohledně mého pobytu v Anglii!

Mějte se krásně,
Natálie

6 komentářů:

  1. Tak s tým Alright a Cheers by ma teda nachytali :D Inak pekný článok, zas som sa dozvedela niečo nové :) Poriadne si ešte uži tie zostávajúce dva mesiace :)

    Simona | l i v e i n f o x w o r l d

    OdpovědětVymazat
  2. Veľmi zaujímavý čĺanok😊 V lete sa chystám na 1 mesiac a pol do Anglicka, takže ti ďakujem za dobré rady ☺️

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to doufám, že si to v Anglii pořádně užiješ! :)

      Vymazat
  3. Super článok! Ja by som tam chcela ísť študovať na výšku tak nikdy neuškodí niečo nové sa naučiť :D Počula som od pár známych,že v Anglicku používajú takéto slovíčka s úplne iným významom často,tak aj s dobrou angličtinou je niekedy ťažko rozumieť,ale to ty už vieš :)

    http://wanderluststhoughts.blogspot.sk/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máš naprostou pravdu!
      Na druhou stranu stačí jen pár týdnů a člověk to všechno pochytí!

      Vymazat