2017/05/30

Oxford, Bath and Salisbury

Hola!


.... na obrázku je jenom náhodná dodávka, kterou jsem vyfotila na odpočívadle směrem do Oxfordu - to bych nebyla já, kdybych si něco takovýho nevyfotila, že? :D

Fotky v mobilu se mi už docela hromadí, a tak jsem si říkala, že se o nějaké z nich také podělím s vámi. Není jich úplně hodně, ale třeba vám alespoň nastíní, jak to v jednotlivým městech vypadá, kdybyste se v budoucnu rozhodli vydat na nějakou tu dovču do UK. Ve všech třech městech jsem strávila jenom chvíli, ale i tak si myslím, že se mi povedlo zachytit pár hezkých (a charakteristických) výjevů.

Když to vezmeme pěkně popořádku, bylo to v únoru, kdy jsem navštívila Bath a Salisbury. Počasí sice nebylo perfektní (párkrát trošku sprchlo, jak už to v Anglii chodí), ale i přesto se výlet povedl.



Bath


No tak zrovna v Bath nás zastihl opravdový liják! To ale ničemu nevadilo, jelikož jsme byli jen kousek od Bath Abbey, a tak jsme se na chvilku "ukryli"tam. 


Musím říct, že vevnitř je to ještě majestátnější než to působí z venku (a to že už jen tento pohled je dech beroucí!)



Kdo si pamatuje scénu z Bídníků, kde Javert spáchá sebevraždu skokem z mostu? - Uhodli jste, ta scéna se točila přesně na tomhle mostě v Bath. Vůbec se režisérovi nedivím, že si vybral právě  jeho, je totiž naprosto kouzelný
- Ona všeobecně architektura v Bath je prostě neskutečná! Skoro celé centrum je vystavěné z bílého kamene, který vás prostě dostane "do kolen"! :D 
Musím se přiznat, že ze všech míst, které jsem za uplynulý rok tady v Anglii navštívila, mě Bath okouzlilo úplně nejvíc!


Salisbury



Salisbury je jedním z těch rozkošných anglických městeček, kde najdete ty nejúžasnější uzoučké uličky, kde si vyloženě přijdete jak v nějaké pohádce. Pokud se v tomto městečku někdy ocitnete, určitě nevynechejte jejich katedrálu, to je opravdový skvost!

 No a potom tu je samozřejmě Stonehenge, které se nachází asi 10 minut jízdy od Salisbury. Abych pravdu řekla, je to vážně moc hezké (a "tajemné") místo, ale řeknu vám, za to vstupné to nestojí! Co si pamatuji, tak je to něco okolo třiceti liber za dospělého a to mi přijde naprosto směšné! Ano, je to historický monument, ale na to, že vás ani nenechají se kolem něj projít kolem dokola (doopravdy tam je jenom uzoučká (asi 200 m dlouhá) cestička plná hlučných turistů, takže to beztak trvá asi tak bilion hodin než si pořídíte třeba i jen hezkou fotku), je to teda pořádná darda!! - Né, že bych chtěla někomu kazit představy...

Oxford

Narozdíl od Bath a Salisbury, v Oxfordu jsem byla zrovna minulý víkend. No a jéjé, to počasí? To byla nádhera! Ono se nám tady po dlouhé době taky poštěstilo a sluníčko nás potěšilo svojí přítomností (takže už vám v Česku nemusím tolik závidět). 


Oxford je prostě Oxford a všechny ty představy, co o něm každý máme, jsou naprosto oprávněné! Je přesně tak čarovný, jak se říká. Jen co jsem tam vkročila, okamžitě jsem začala litovat toho, že se již za chvíli vracím do Česka. Tam bych si sama sebe opravdu představit dokázala. Jen se na podívejte na ty fotky!


Také jsme se byli podívat na závodech v "rowing" (viz obrázek nahoře). To byste nevěřili, jak populární to v Oxfordu je. Závodí tak mezi sebou (zdejší) jednotlivé univerzity. Je to skvělá podívaná a jestli se k tomu někdy nachomýtnete, určitě neváhejte a zůstaňte, stojí to za to! Já jsem celkově měla štěstí, že jsem do Oxfordu vyrazila se známými, kteří mají obě dcery na zdejší univerzitě, a tak jsme díky nim viděli město z trochu jiného (a nekonvenčního) úhlu pohledu.


To už je ode mě dneska všechno.

Mějte se krásně,
Natálie








26 komentářů:

  1. Krásné fotografie, škoda jen, že je Anglie tolik pověstná četnými větry a dešti :-) ale třeba na prodloužený letní víkend to musí být moc fajn. My se ještě pořád rozmýšlíme, jestli k moři nebo někam po památkách, tak uvidíme, kam nás nohy zavedou :-)
    All my cosmetics

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věřím, že se určitě rozhodnete správně. Na prodloužený víkend je Anglie jako dělaná, ale jestli chcete pěkné počasí, doporučuji červen (to je v Anglii nejkrásněji, v červenci a srpnu už potom často prší) :)

      Vymazat
  2. Okrem Salisbury som na tých ostatných miestach bola, najviac mi učaroval Bath a Oxford. To je čarovné miesto plné historických budov, fakt krása!! Inak niektor mi hovoril, ževraj v Bath má Johny Depp nejaký byt alebo dom kúpený :D
    Drew's beauty

    OdpovědětVymazat
  3. Krásne inšpiratívne fotky, vyzerá to tam super. :)

    Rebelliouslily

    OdpovědětVymazat
  4. Stunning pictures, thanks for sharing.

    Bernie, xx
    The Style Fanatic

    OdpovědětVymazat
  5. Completely agree with you on all points, and I love this.

    Free educational videos on maths, English and science for students in kindergarten to year nine. We are the best online educational channel.
    Subscribe our channel to get all update: Subscribe Now

    OdpovědětVymazat
  6. Really like your blog, it's nice and inspiring! :)
    Visit my blog and tell me what you think:
    http://www.travelingawesome.net/

    OdpovědětVymazat
  7. Jééé zrovna mesiac dozadu som bola tiež v Stonehenge :)) krásne je tam :)

    Desire fashion blog

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ježiš, tak to je náhoda! Jsem ráda, že se ti tam líbilo! :)

      Vymazat
  8. You share beautiful photos!
    Thanks for stopping by <3
    The Fancy Cats

    OdpovědětVymazat
  9. Jé tam je to krásné.:) Ráda bych se tam někdy podívala.:)
    Ten Stonehange mě docela překvapil, že je to tak drahý a tak "blbě" dělaný... je to docela škoda.

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsou to krásná místa, doufám, že se tam někdy ocitneš. Jsem si jistá, že se ti tam bude moc líbit! :)

      Přesně tak, hrozná škoda! Přitom je to tak historické a krásné místo!

      Vymazat
  10. Krásné a hlavně zajímavé fotky. Nejvíce se mi líbí ty z Oxfordu :)

    Inspiration by Linda

    OdpovědětVymazat
  11. Krásne miesta, hneď by som tam išla ♥

    OdpovědětVymazat
  12. Ani nevieš ako ti závidím! V Bath som ešte nikdy nebola a vyzerá to tam krásne. Prekrásne fotky!
    xxAlexandra MS ALWAYS LATE

    OdpovědětVymazat